هیچ‌کجا

همه جای ذهن من

هیچ‌کجا

همه جای ذهن من

هیچ‌کجا

روز ها میگذرند... من یک انسان هستم. یک انسان که سعی دارد بهتر شود، و هر روز با دیروزش فرق دارد. مینویسم تا این سیر تکامل را که هیچ وقت کامل نمیشود ثبت کنم.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

چاق

سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۰۳ ق.ظ

درصد قابل توجهی از آدم های ثروتمند، در خانواده‌های ثروتمند بزرگ شدن. یه عده‌ی خیلی کمی هستن که از صفر شروع میکنن و به ثروت بزرگ میرسن. و میدونی این عده ی محدود هیچوقت نمیتونن لذتی که اون درصد بزرگ از پول میبرن رو تجربه کنن. چون فقر در ذاتشون نهادینه شده.

من چاق بودم. الان لاغرم. اما هنوز احساس میکنم چاقم. هنوز وقتی دخترای لاغر رو میبینم حسادت میکنم! یه لحظه به خودم میام... آها اصلا هیکل خودم بهتر از ایناست! ولی چاق بودن در ذات من نهادینه شده انگار.

بحث اینه اصلا داشتن هیکل خوب چه اهمیتی داره. قدیم میگفتن دختر باید تو پر باشه؟ چرا این جامعه داره مارو اینجوری کنترل میکنه. چرا اجازه میدیم. چرا انقدر خریم؟

  • ۹۹/۰۵/۰۷
  • آدام

نظرات (۲)

  • سرکار علیه
  • بوردیو یا نظری داره میگه منش آدم ها هیچوقت تغییر نمیکنه و همه چی تحت تاثیر منشه. مثلا یه آدم فقیر در مواجهه با غذا چیزی رو دور نمیندازه و اگه سیر شده باشه بقیشو برمیداره و ذخیره میکنه، این آدم بعد ها اگه پولدارهم شد بازهم همچین رفتاری با غذاها داره.

     

    البته این یه حرف و یه مثاله. ممکنه درست هم نباشه.

    پاسخ:
    آره فکر میکنم همینطوره. هرچند یک سری عادت هارو میشه با کار کردن روشون تغییرشون داد.

    دقیقا.و فقط به هیکل خوب ختم نمیشه،توی اکثر موارد همینه.یعنی اگه طبق چارچوب هایی که طرز تفکر عامه واسه‌مون ساخته نباشیم،مشکل داریم.ملت خودشون نمیفهمن وقتی به مثلا یه دختر میگن "نگاش کن اصلا هیکلش ظریف نیست،مثل مرداست" ، چقدر اعتماد به نفس اون طرف رو میارن پایین،حتا اگه طرف خودش با خودش و بدنش مشکلی نداشته باشه.

    پاسخ:
    توی جامعه ای هستیم که کلیشه ی زنانگی و مردانگی تو چهارچوب خیلی محدودی ساخته شده. هرچی به سمت جوامع جهان سوم نزدیک تر میشیم این چهارچوب کوچیک و کوچیک تر میشه. 
    حقیقت اینه که اگر زنی هیکل مردونه داشته باشه و مردی هیکل ظریف نباید مشکلی در این باره وجود داشته باشه چون ظاهر چیزی از درون و ذات انسان کم نمیکنه.
    من خیلی سعی کردم که در این چهارچوب قرار نگیرم و براساس هویت واقعی خودم رفتار کنم. اما ادم به خودش میاد و میبینه نمیتونه از تاثیرات جامعه در امان بمونه. انسان هرچی که هست ساخته ی جامعه ست. واسه همینه افلاطون بر این باوره که بدون جامعه ی منظم نمیشه به سعادت رسید و مخالف فردگراییه.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی